Tower Defence

Engine

Game Maker Studio

Language

GML

Time-span

+120 uur

Grafisch Lyceum Utrecht Award 2014

2th place Best Game

Downloads

Niet Afgemaakt

Samenvatting

Tower Defence is een vroegtijdig gestopt project die vooral gebruikt is om nieuwe concepten toe te passen en mogelijkheden te onderzoeken. Vooral gedefinieerd door de Map-Editor en de verschillende toren vormen. Gedurende het project vond een Award Wedstrijd plaats op het Grafisch Lyceum in Utrecht en wist het spel de 2e plek binnen te halen.
var ua,ub,x1,x2,x3,y1,y2,y3,mx,my,w;

//Set Check Location
mx = argument[6]
my = argument[7]

for (w=0; w<6; w+=2)
{
    //Triangle Locations
    x1 = argument[w % 6];
    y1 = argument[(w+1) % 6];
    x2 = argument[(w+2) % 6];
    y2 = argument[(w+3) % 6];
    x3 = argument[(w+4) % 6];
    y3 = argument[(w+5) % 6];
    
    if (min(x1,x2,x3) > mx || max(x1,x2,x3) < mx || min(y1,y2,y3) > my || max(y1,y2,y3) < my)
        return false;
    
    //Check for Intersect
    if (( (my-y3) * (x2-x1) - (mx-x3) * (y2-y1) ) == 0 || ( (my-y3) * (x2-x1) - (mx-x3) * (y2-y1) ) == 0) continue;
    
    ua = ( (mx-x3) * (y1-y3) - (my-y3) * (x1-x3) )
       / ( (my-y3) * (x2-x1) - (mx-x3) * (y2-y1) );
    
    ub = ( (x2-x1) * (y1-y3) - (y2-y1) * (x1-x3) )
       / ( (my-y3) * (x2-x1) - (mx-x3) * (y2-y1) );
    
    if(ua>=0 && ua<=1 && ub>=0 && ub<=1)
        return false;
}
return true;

Screenshots

menu
mapmaker
ingame
upgrade